luni, 17 octombrie 2011

Ultrà



Un film la care m-am uitat de cel puțin 3 ori și visez cu nostalgie la acele vremuri, nu de mult apuse (pe care le-am văzut). Până una alta, ținem steagul sus, noi, generația care a avut cel mai mult de suferit, cei care auzim de la părinți, oameni din peluză povețti cu “adevărații idoli ai tribunelor”, acei mingicari care dintr-o schemă scoteau din joc 2 adversari și ridicau tot stadionul în picioare. Este foarte trist, acum avem parte de un fotbal “tacticizat”, așa numit modern la care ai șansa să adormi, aștepți tot meciul să vezi o pasă cu călcâiul (care nu mai vine), tot meciul aștepti momentul în care echipa ta va da gol ca să erupi de bucurie (noua lege sportivă ți-a ingradit și acest mod de manifestare a bucuriei…). Spre fericirea mea într-un colț a stadionului “modernismul” nu a prins în totalitate, peluza, acel loc unde se strâng așa numiții “golani”, “derbedei”, “huligani”, “drogați”, “bețivi”, etc. care cântă 90 de minute pentru echipă și oraș. Dar să nu uităm că acești delincvenți ai societății își “mănâncă” tinerețea pe stadioane, în trenuri, gări, autobuze, microbuze sau așteptând să-i ia cineva cu ocazia și pentru ce? Ca să-i facă idioții din presă drogați, derbedei…? Ca parinților să le fie rușine să răspundă, unde le este copilul în acele momente (evident el fiind alături de echipa), deja știti cum reacționează mulți români când află că ești “suporter” al unui club de fotbal sau, și mai rău, ești și în deplasare. Ca să vina niste idioți care nu au mai multe clase ca vagonul să asigure pentru “buna desfășurare a evenimentelor sportive” și să iți dea cu bastonul în cap fără motiv sau sa te parfumeze, considerând că “PUȚI”!

Cum îmi zicea un prieten, băi hai coaie în club (discotecile fiind pentru țărani sau cel puțin așa am ințeles eu), ce pula mea mergi cu aștia prin liga a 3-a, vezi toate satele, aceiași poveste si în liga a 2-a, dar hop, acest “cetățean” (cum scriau marii ultrași pe forumuri/site-uri, te saturi de ei, fără sa fi fost într-o deplasare) mă sună într-o zi… “băăăă… vreau bilet (la tribună, bineințeles), că acum joaca în liga 1 echipa”. Am lungit prea mult povestea, să dau un răspuns la acea întrebare de mai sus, acești delincvenți ai societății merg la meciuri oriunde joacă echipa lor dintr-un singur motiv, PASIUNEA pe care o au față de istoria, tradiția, culorile echipei și mândria de a face parte din acel oraș, cum au deviza niste “derbedei” dintr-o peluza de la noi din tara, “Orasul nostru e mai presus de orice!” Un singur lucru NU ne vor lua NICIODATA, SPERANȚA ca totul să fie ca pe vremuri, stadioane pline, deplasări dupa care nu mai ajungi acasa cu zilele. Noua celor care ne-am născut dupa ’90, părinții noștri find convinși că vom trai într-o țară liberă, democrată, în care drepturile omului sunt respectate nu încălcate. Nu mai avem încotro, trebuie să continuam ce au început părinții nostri și la rândul nostru să transmitem acest “microb” copiilor noștri ma departe!

Noi cei care ne-am născut după ’90 salutam pe cei care au prins fotbalul boem!

“Capul plecat nici sabia nu-l taie, dar nici soarele nu-l vede”!

Autor : Același ideal


Niciun comentariu:

Copyright @ 2009 BAIETII VESELI IASI. Toate drepturile rezervate.